W ostatnim czasie wirtualne systemy call center stały się bardzo korzystnym rozwiązaniem. Czym jest tego rodzaju system call center? Najprościej tłumacząc to jest system, który jest wmontowany ściśle do konkretnej spółki, dokładniej mówiąc w jej siedzibie.
Jest wdrożony w tzw. chmurze, a każdy użytkownik loguje się do niego przez sieć.
Wirtualne systemy call center niestety wymagają uiszczenia abonenckiej opłaty przez spółkę, która zdecyduje się na tego typu rozwiązanie. Należność jest dostosowana do liczby potencjalnych osób korzystających. Natomiast pozostałe opłaty, więc przykładowo koszt zakupu i utrzymanie systemu ponosi właściciel systemu. Tego typu systemy call center są opłacalne dla wszystkich stron, więc nie tylko dla korzystających, lecz również i dla dostawcy pełnego systemu. Jakie są zalety takiego pomysłu? Klient głównie
posiada możliwość
dostępu do eksperckich narzędzi, dzięki którym praca (
zarządzanie talentami) konsultanta call center jest znacznie efektywniejsza. rzecz jasna nie należy zapominać że zwiększona skuteczność pracy konsultanta call center łączy się z szybkim dostępem do klienta, a to z kolei skutkuje zwiększonymi zyskami. Jeśli chodzi o te systemy call center muszą być one głównie bezpieczne.