W czasie powszechnego dostępu do szerokopasmowego internetu producenci gier wymyślili świetne rozwiązanie na zminimalizowanie kosztów sprzedaży własnych tytułów. Dawniej gracze nabywali gry na realnych nośnikach, takich jak płyta CD czy DVD, pociągało to za sobą ogromne koszty łączące się z wyprodukowaniem dużego nakładu płyt i wytworzeniem pudełek.
Aktualnie rynek
gier przestawia się na cyfrową dystrybucję gier komputerowych.
Niebywale interesują nas Wasze oceny. Czy masz wątpliwości? (
http://www.sztukmania.pl/pl/c/Farby-akwarelowe/389) Jeżeli tak, to zapraszamy do kontaktu. Z radością ustosunkujemy się do najkrótszej wieści.
Gracz rejestruje się w jednym z dostępnych
sklepów i w nim dokonuje zakupu gier. Nabyte tytuły są przypisane trwale do konta nabywcy, tego rodzaju pomysł zmniejsza więc szkody po awarii nośnika.
Aktualnie powstaje coraz większa liczba sklepów internetowych, miłośnicy gier lubią jednak posiadać wszystkie kupione tytuły pod ręką i gromadzić je na jednym wirtualnym koncie. Z tego powodu firmy, które są na rynku od dawna, posiadają duża przewagę nad firmami konkurencyjnymi. Dla komputerów PC najliczniejszą sprzedaż notuje usługa Steam. Producenci konsol nie zostali daleko w tyle i wymyślili swoje rozwiązania tego typu, zanim zrobili to konkurenci. Prekursorem w cyfrowej sprzedaży gier na
konsole był Sony z usługą
playstation network. Usługa ta oprócz dystrybucji gier służy za platformę komunikacyjną i pozwala graczom na grupową rozgrywkę sieciową . Sony za dostęp do tej usługi pobiera abonament, w ramach którego udostępnia własne usługi i nagradza użytkowników dodatkowymi, bezpłatnymi tytułami gier.