W obecnych czasach ciągle robimy jakieś zakupy. A to nową bluzkę, jakieś noże do pokoju kuchennego czy nowe biurko do kącika dziecka. Ciągle coś powinniśmy kupować i my to właśnie robimy. Robimy zakupy, bo czegoś potrzebujemy, lub, dlatego, że po prostu nie mamy, co robić. Często sporo zakupów nie jest przemyślanych. I jeśli kupowaliśmy bez zastanawiania się następną puszkę ananasów to okej, ale jeżeli jest to następna bluzka w odcieniu niebieskim, to raczej nie jest to idealny pomysł.
Dlatego, że nasze zakupy są nieprzemyślane rozmyślamy o tym żeby oddać towar. Wiele sklepów online daje możliwość oddania produktu bez podawania przyczyny. Zamawiam, przymierzam i odsyłam, bo okazało się, że jednak konkretna rzecz nie pasuje do Ciebie. To zwykła praktyka. Ale zwrot towaru bez podania przyczyny w zwykłym sklepie nie jest już tak banalną kwestią (dowiedz się więcej w temacie). Bardzo często dzieje się tak, że jesteśmy zmuszeni wypisać kwit dotyczący reklamacji, a ta musi obejmować przyczyny oddania produkty. Wtedy możemy liczyć na zwrot pieniędzy za towar albo (
dji telo) na nową rzecz.
A, jeżeli od razu chcemy oddać coś, tylko, dlatego że jednak zmieniliśmy zdanie i chcielibyśmy dostać z powrotem nasze
pieniądze, to rzeczywiście może nie być banalne. Sklepy mają własną
politykę, która raczej wiąże się z „kup i wróć po kolejną rzecz”, a nie na „weź ubierz w mieszkaniu jeszcze raz i oddaj”. Z tego też powodu często słyszymy wiele nieprawdziwych wymówek, które nie pozwalają nam na zwrócenie rzeczy. Ale posiadamy pewien czas, który pozwala nam kupującym na oddanie towaru bez podawania powodów.