Jak pomyślimy klocki lego, zobaczymy wielką historię sukcesu. Brand, który w swojej historii odnosił tylko sukcesy, nie było zaś miejsca na upadki. Tak właściwie jest od zawsze, marka Lego radziła sobie świetnie, zyskując tłumy fanów na całym świecie. Nieznane są jednak pewne fakty z historii tej marki. Prawdą jest że, w tamtym momencie powstawały marki, które chciały podrobić takie klocki, ponadto, była firma, która wypuszczała na rynek łudząco podobne klocki. Jak to się skończyło, jak zareagowała firma Lego?
Nie było konkretnej walki, nieczystej konkurencyjnej gry, marka Lego rozwiązała sprawę w sposób nowoczesny, na tyle, że mnóstwo współczesnych firm czerpie z tego typu rozwiązań. Zamiast więc próbować dowieść, że klocki Lego są tworzone z jakichś lepszych komponentów, że są niezwykłe z tajemniczego powodu, zaczęto korzystać z
marketingu treści. Na czym to polega? Stworzono mnóstwo interesujących przedsięwzięć, które udowodniły niezwykłość produktów Lego. Na przykład Microsites, czyli strony z unikalną fabułą, które były dedykowane dla każdej
serii wyrobów Lego. Polecana oferta.
Każda konkretna z nich składała się z kilku gier, filmików i quizów. Kolejna istotna inicjatywa to Lego Miniseries, opierająca swoją ideę na tym, że do konkretnego nowego projektu, Lego kreuje kolejny serial, jaki można obejrzeć w sieci. Warto także napomknąć o Lego Click, czyli o
platformie, gdzie wszyscy fani klocków Lego mogą podzielić się swoimi pomysłami konstrukcyjnymi, zamieścić zdjęcia czy
filmy, odkrywać dzięki temu z innymi fanami, niesamowity świat Lego. To równocześnie sprawia, że każdy interesuje się Lego, a przecież nie chodzi tu jedynie o konkretny produkt, tylko o radość, jaką dzięki niemu zyskujemy.